Goodbye New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu Goodbye New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu

Goodbye New York

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Mei 2007 | Verenigde Staten, New York

Hallo lieverds!

Pff daar issie dan, het laatste verhaal van mijn reisdagboek. Nog 3 dagen en dan zit mijn avontuur hier er weer op en kom ik terug naar Nederland.
Het gevoel is dubbel, ik ben ontzettend blij om weer terug te komen en iedereen weer te zien en te horen maar het is toch ook best een beetje lastig om hier weer weg te gaan. Je bent zo gewend geraakt aan een bepaalde manier van leven en het is toch wel en vertrouwde plek geworden.
Je raakt gewend aan het alleen zijn en merkt dat je je heel prima met jezelf kunt vermaken.
Terug in Nederland zal ik ook weer moeten wennen aan het ritme daar.
Maandagavond was de laatste nacht in mijn eigen bedje in mijn eigen kamertje, maandag en dinsdag zijn alle meubels eruit gegaan en gisteren was de grote verhuizing naar het hotel aan het einde van de straat. Dan voel je je toch weer een beetje meer tourist dan New Yorker..
Mama is vrijdag aangekomen, even wennen om weer iemand om me heen te hebben maar we hebben veel plezier en doen alleen maar leuke dingen.
Het is hier behoorlijk zomer met een stralend zonnetje en 30 graden dus we lopen rond in luchtige kleren en grote zonnebrillen, zoals dat in New York betaamt!
Veel gelopen, lekker naar de bronx zoo geweest, mensen gekeken, lekker gegeten, naar live muziek in the Village en gisteren een musical.
Vooral veel gelachen en sfeer gesnoven.
Mama heeft ook nog live mee mogen maken dat ik versierd werd door 1 of andere flapdrol die zichzelf model/acteur/zanger noemde en een heel zwamverhaal over ' connecting souls' begon tegen mij terwijl mama er gewoon naast aan tafel zat..
Ik zag haar al helemaal in de strijd-stand staan maar ik heb dit zwammende varkentje mooi even zelf gewassen en op de plek gezet en het duurde niet lang opf hij nokte af.
Mama helemaal in een scheur want die vond het toch wel een spektakel om te zien hoe ik mannen afwimpelde hier, dat schijnt nogal entertaining te zijn voor omstanders..!
Vandaag staat de South Ferry op het programma en vanavond het Apollo theater waarover ik al eerder geschreven heb en daar verheugen we ons erg op.
De rest van de week willen we nog naar comedy, en verder lekker lopen en genieten van al het moois en bijzonders dat New York te bieden heeft.

Ik denk dat de afgelopen maanden me veel hebben geleerd. Ik heb geleerd wanneer honing op billen te smeren als je daarmee verder komt, ik heb geleerd hard te zijn op momenten dat het nodig was.
Ik heb geleerd wat mijn krachten en zwakten zijn en hoe ik ze het ebste kan gebruiken.
Ik heb geleerd heel hard te lopen want anders wordt je herkend als ' de toerist' en dat willen we natuurlijk niet hebben.
Ik heb geleerd hoe creatief te zijn met lakens, tissue papier en dekens om de kou uit de muren van mijn kamertje te houden.
Ik heb geleerd dat niemand de vrienden kan vervangen die ik thuis heb maar dat mijn instinct me wel bij goede mensen brengt, waar ter wereld ik ook zit.

Deze trip is niet altijd makkelijk geweest en op sommige momenten voelde ik me ronduit KUT (excuse me..) maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.
Voor iedereen die me lieve berichtjes en mailtjes heeft gestuurd: super super bedankt, dat waren in sommige weken echt de hoogtepunten van de dag.
Ik hoop dat jullie van mijn dagboek genoten hebben.
Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien en te knuffelen.

Dikke kussen

Lies

  • 30 Mei 2007 - 16:01

    Computernerd Jolien:

    jaja, ik ben weer de eerste, als je maar weet dat ik sta te SPRINGEN je weer te mogen ontvangen met een broodje kroket! haha! (al was een slaapplaats NY ook niet verkeerd) Kussen voor lieve lies!!

  • 30 Mei 2007 - 17:23

    Computernerd Jolien:

    jaja, ik ben weer de eerste, als je maar weet dat ik sta te SPRINGEN je weer te mogen ontvangen met een broodje kroket! haha! (al was een slaapplaats NY ook niet verkeerd) Kussen voor lieve lies!!

  • 04 Juni 2007 - 17:32

    Lau:

    Harstikke leuk dat iedereen zo blij is dat je terug komt, maar vooralsnog vind ik t maar niks dat ik hier in NY zonder jou achterblijf! Geniet van je kroket en tot in de zomer meis!
    Lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Hallo allemaal en welkom op mijn reisdagboek! Per 5 Januari 2007 vertrek naar de Big Apple, New York om daar een aantal vakken te gaan volgen aan het John Jay College of Criminal Justice. Dit in aanvulling op mijn Criminologie studie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik blijf tot ongeveer eind Juni 2007 in New York, en in de tussentijd zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn interessante en vast ook minder interessante ervaringen in Amerika.. Ik ga jullie allemaal heel erg missen maar ben vastbesloten er een mooie ervaring van te maken daar in the City that never sleeps!Ik hoop dat jullie ook zullen genieten van de avonturen van : LISA AND THE CITY.En laat vooral berichtjes achter, zo blijf ik op de hoogte! Dikke kus Lisa

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1761
Totaal aantal bezoekers 16753

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: