Bezoek uit Holland en zonnebaden in Miami - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu Bezoek uit Holland en zonnebaden in Miami - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Holland en zonnebaden in Miami

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 April 2007 | Verenigde Staten, New York

Hallo lieve lezers!

Ik heb alweer een tijdje niks van me laten horen dus het werd wel weer tijd voor een goed verhaal!
Twee weken geleden is mijn vriendje me komen opzoeken en we hebben een heerlijke week gehad. Het was zo fijn om weer een vertrouwd iemand bij me te hebben!
De eerste dagen hebben we vooral veel rondgelopen in de stad. Het was fris maar gelukkig scheen de zon wel regelmatig en zoals ik al vaker heb geschreven valt er altijd wel wat te zien of te beleven op straat.
Dinsdag zou de zonnigste dag worden van de week en dus besloten we om naar de bronx zoo te gaan. Ik heb echt nog nooit zo'n mooie dierentuin gezien!
De zoo ligt midden in de bossen en her en der stromen riviertjes door het park.
Het zonnetje scheen volop en dat maakte alles nog mooier.
De dieren zagen er happy uit en hadden veel ruimte, dit was de eerste keer dat ik een vrolijke ijsbeer in een dierentuin zag, deze ijsbeer lag lekker in het water met een bal te spelen, dat had ik echt nog niet eerder gezien.
Onder het genot van een veel te grote beker frisdrank hebben we daar de hele dag lekker rondgestruind en genoten van de frisse lucht.
De andere dagen hebben we voornamelijk gevuld met rondstruinen in de stad, door Central Park wandelen, een vlooienmarkt bezoeken, naar het Museum of Natural History, uit eten gaan,shoppen, naar de bios en veel slapen. Het voelde ook echt even als vakantie voor me.
Zoals ik al vaker heb geschreven: deze stad vreet echt energie en altijd alleen zijn zonder de vertrouwde mensen om me heen begint een beetje zijn tol te eisen.
Aan het einde van de week hadden we een tripje geboekt naar een outlet centrum buiten New York, ook dat moet je minstens 1x gedaan hebben hier.
De busrit erheen voelde als een schoolreisje, fout muziekje aan en een bus vol shop-hongerige toeristen die bij aankomst meteen de bus uitrenden..
Niek en ik hadden niet echt een idee waar we moesten beginnen. Je moet je voorstellen dat je aankomt in een compleet dorp waar in ieder huisje een winkel zit en dan 220 winkels in totaal!
Na een uur rondgelopen te hebben riep ik dan ook vol goede moed dat we nog maar 200 winkels te gaan hadden, haha!
Niek is zichzelf behoorlijk te buiten gegaan daar, de tassen waren nauwelijks meer te dragen en ik heb vooral erg gelachen en mezelf goed ingehouden, je kunt moeilijk alles gaan kopen...toch??

Helaas vloog de week sneller voorbij dan ik wilde en na 8 dagen moest ik Nico weer uitzwaaien..Toen kreeg ik het echt even moeilijk. Om het vertrouwde weer bij me te hebben was zo fijn maar het is daarna nog moeilijker om weer alleen te zijn.

Gelukkig had ik weer wat om me op te verheugen want afgelopen vrijdag vertrok ik samen met Linda op weg naar Miami!
De vlucht had wat vertraging en uiteindelijk kwamen we om 12 uur 's nachts aan in het hotel in South Beach.
De hotelkamer was super: groot, schoon, een eigen badkamer en een minuutje lopen van het strand.
We waren al aardig over onze slaap heen en besloten om even om te kleden en eens een kijkje te gaan nemen op Ocean drive.
Daar eenmaal aangekomen leek het wel alsof we in Barbie-land waren. De 1 na de andere onbetaalbare auto reed langzaam voorbij (zoveel ferrari's en lamborghini's dat het bijna lekker alsof het gewoon opeltjes waren) terwijl de straat vol was met TE gespierde mannen, TE bruine vrouwen met TE blond haar, TE hoge hakken en TE dikke tieten!
Linda en ik hebben ons daar dus op een terrasje onder het genot van een pink lemonade en een lekker muziekje erg vermaakt met kijken naar al het wonderlijke dat voorbij kwam!
Zaterdag opgestaan en buiten scheen het zonnetje al volop. De straten vol met palmbomen en pastelkleurige gebouwen en een graadje of 30...dat stemt iedereen vrolijk toch?
Eerst een lekker ontbijtje in het zonnetje gegeten en toen was het tijd voor zonnebaden!
De zee helderblauw was helderblauw en met een ipodje bij de hand en zonnebrand hebben we ons daar de hele dag goed vermaakt!
'S avonds weer heerlijk gegeten, het eten daar was veel gezonder dan in New York en je hebt echt de kans om lekker uitgebreid te tafelen terwijl alle barbie's en ken's voorbij lopen.
Zondag hadden we een dagtrip naar Key West geboekt en we zouden daar gaan snorkelen.
De Florida keys zijn een eilanden groep helemaal in het zuidelijkste puntje van Florida met een tropisch klimaat. Alle eilanden zijn verbonden met bruggen over zee en dat geeft echt supermooie uitzichten vanuit de bus die ons naar het zuidelijkste eilandje Key West bracht. Daar is tevens het zuidelijkste puntje van Amerika, maar 90 mijl van Cuba af.
We vertrokken om 7 uur in de ochtend vanuit Miami.Na een anderhalf uur rijden hebben we het ontbijt heel Amerikaans bij de Burger Kind genuttigd (geen andere keus).
In Key West aangekomen werd ons verteld dat het snorkelen helaas niet door kon gaan omdat er een hele grote storm op komst was. Daar baalden we wel van maar het was niet anders.
We zijn toen maar een beetje de toerist gaan uithangen in Key West, waar eigenlijk niet zo heel veel te beleven viel maar het eiland zelf was wel heel mooi en schattig met al zijn witte, roze en blauwe huisjes.
Na een tijdje barstte inderdaad de storm los en die was niet mis!
Onweer, straten blank en het bleef maar doorgaan. Aangezien Linda en ik de bus moesten halen besloten om onze kleren in een vuilniszak te doen en verder te lopen in onze bikini's. Hilariteit ten top bij de bevolking natuurlijk want terwijl iedereen onder afdakjes stond stampten Linda en ik in onze bikini's als kleine kinderen door de plassen!
Gelukkig waren we op tijd voor de bus en konden we weer in droge kleren op weg naar huis met wederop een diner-stop bij de burger-king, haha!
Zondagavond hadden we eigenlijk plannen om te gaan stappen maar uiteindelijk zijn we om 9 uur in coma gevallen en pas de volgende ochtend wakker geworden, ook lekker!
Maandag was alweer de laatste dag en het moest natuurlijk wel zichtbaar zijn dat we naar een zonnige bestemming waren geweest. Dus weer op naar het strand en Linda met de verbrande lichaamsdelen van zaterdag bedekt gewoon weer stug in het zonnetje, je bent een die-hard of niet he?
Maandag avond nog een laatste keer een dansje gewaagd en ook en passant ook nog een zwoel dansoptreden van een te gespierde, te bruine vent verkleed als cowboy meegekregen, nou dan staat Lies zo'n beetje op haar stoeltje te gillen en te joelen!
Dinsdag ochtend al om 5 uur 's ochtends opgestaan en niet zo'n geweldige terugreis gehad. Veel vertaging en slechte service en uiteindelijk pas om 15.30 in New York terwijl dat ongeveer 4 uur eerder had moeten zijn.
Toen kwam ook echt de grote dip. Om weer terug te moeten naar de kou en de hardheid van New York maakte dat ik mijn heimwee echt begon te voelen.
Ik ben er aan toe om weer naar huis te gaan. Ik weet dat ik dit kan en ik heb het goed gedaan maar nu begint het wel genoeg te worden.
Je gaat het echt waarderen om thuis natuur om je heen te hebben, je vertrouwde vrienden, je vriendje, je familie, je werk en de Nederlandse nuchterheid.
Ik heb nog een tijdje te gaan en ben van plan hard aan school te werken en ook te genieten van de tijd die ik nog hier heb maar ik verheug me er ook op straks iedereen weer te zien en mijn leventje in Roterdam weer op te pakken.
Support berichtjes zijn nog steeds meer dan welkom, ik hou jullie op de hoogte!

dikke kus

Lisa

  • 19 April 2007 - 07:08

    Jolien:

    Singing in the rain girl! heb erg moeten lachen om je verhaal! En genoten van je lekkere neger foto! hahaha! Meisje wat heb je het toch heerlijk! en wat ben ik blij als je terug bent! Ga nog ff een maandje knallen zodat we elkaar echt Veel kunnen zien when UR BACK!! Mis ya babe, dikke kus!!

  • 21 April 2007 - 06:23

    Clo:

    Hoi Lies,
    t Zou niet goed zijn, als je geen heimwee had.Ook Michiel(jr.) noemt in Berlijn dat gevoel van vervreemding bij tijd en wijle.Hou vol he,de mooie ervaringen wegen straks zwaarder!En binnenkort is je mamsie er weer.

    Veel liefs Rien en Clo

  • 21 April 2007 - 18:49

    Pita:

    Heeej chica!
    Lekker beachen, ik wil ook strand! Lekker hoor! T schijnt dat in Holanda nu ook een hittegolf is, dat was niet de afspraak?! Ik zit hier op 4000 meter kou te kleumen! (snachts dan)
    Dikke peruaanse zoenen, Pita

  • 22 April 2007 - 11:28

    Joanne:

    Hoi lisa,

    Iedere keer ben ik weer een beetje jaloers op je verhalen en je doet het hartstikke goed in je eentje! Binnenkort kan je een jaloers worden op mij. Waarschijnlijk vlieg ik op 5 mei voorgoed naar Australië! Tof he, ben zo blij!

    Veel plezier nog op je onvergetelijke ervaring in NY!

  • 23 April 2007 - 07:49

    Lique:

    Lieve Lies,
    Ik zie het helemaal voor me;jullie in bikini door de stromende regen en jij joelend op een stoel voor een hitsige cowboy!
    Ik heb weer erg veel plezier gehad bij het lezen van je verhaal.
    Dikke kus!

  • 25 April 2007 - 09:36

    Jeffrey:

    Hey Babe, laatste tijd wat minder op de msn "beetje druk met de verkering" haha wie had dat ooit gedacht!? Wel echt onwijs leuke foto's.
    Even een klein duwtje in de rug en een kus van je Oer hollands nuchtere rotterdamse bartender!
    Spreek je snel lies. kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Hallo allemaal en welkom op mijn reisdagboek! Per 5 Januari 2007 vertrek naar de Big Apple, New York om daar een aantal vakken te gaan volgen aan het John Jay College of Criminal Justice. Dit in aanvulling op mijn Criminologie studie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik blijf tot ongeveer eind Juni 2007 in New York, en in de tussentijd zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn interessante en vast ook minder interessante ervaringen in Amerika.. Ik ga jullie allemaal heel erg missen maar ben vastbesloten er een mooie ervaring van te maken daar in the City that never sleeps!Ik hoop dat jullie ook zullen genieten van de avonturen van : LISA AND THE CITY.En laat vooral berichtjes achter, zo blijf ik op de hoogte! Dikke kus Lisa

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 16755

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: