Never a dull moment in the City! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu Never a dull moment in the City! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu

Never a dull moment in the City!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Mei 2007 | Verenigde Staten, New York

He lieverds!

Voor degene die ik nog niet op de hoogte heb gesteld, mijn ticket is geboekt, 2 Juni sta ik weer op Nederlandse bodem!
Ik heb erg veel zin om terug te komen en iedereen weer te zien maar het kriebelt ook wel een beetje dat nog zo weinig tijd hier in New York over is...
De afgelopen weken ben ik ongelooflijk druk geweest met school. De laatste periode van het semester hier is bommetje vol en 2 weken geleden stond ik tegen een lijst aan te kijken van 6 papers van 15 pagina's, 2 tentamens en 2 presentaties. Klein stress-momentje dus want hoe ging ik dat in hemelsnaam allemaal afkrijgen in die paar weken???
Heb mezelf dus opgesloten in mijn huis en van 's ochtends vroeg tot 's avonds gewerkt aan school en al het harde werk heeft er nu voor gezorgd dat de lijst een heel stuk korter is. Nog maar 1 paper en 2 examens te gaan dus wish me luck!!
Naast het feit dat ik druk met school bezig ben moest ik ook een lijst maken van alles wat nog geregeld moet worden ivm mijn kamer, telefoon, internet etc. Ik heb nu alles wel op een rijtje en ik hoop dat ook dat lijstje snel korter word.

Nu ik nog minder dan een maand over heb ben ik ook gaan bedenken wat ik nog absoluut wil doen hier en dat geeft ook fijne afleiding van al dat gestudeer.
Ik ben de afgelopen dagen een paar keer in Central Park en Riverside drive gaan lopen.Het zonnetje op mijn gezicht en de bomen vol roze en paarse bloesems..Ik had niet gedacht dat ik het buiten zijn en de geur van bomen zo zou gaan missen hier maar het is echt zo.
Het is zo fijn dat het weer zo is opgeknapt, de ergste kou is over en bijna iedere dag schijnt het zonnetje en dat vier ik graag met een dinertje buiten op een terrasje, eindelijk is het sommige dagen warm genoeg om dat te doen, heerlijk!!!!
Ik heb ook nog bezoek gehad van vrienden uit Holland die een paar dagen op bezoek waren en die waren zo lief om een koffer met kleding voor me mee te nemen, en dat was nodig ook!Shoppen in New York is beter dan waar dan ook en hoewel ik me in heb gehouden kon ik toch veel dingen niet laten liggen, haha!

Ik ben afgelopen vrijdag ook weer eens gaan stappen, het zou toch ook een keer leuk moeten zijn had ik bedacht.
Linda en ik dus op naar de Copacabana waar ze op vrijdagavond voornamelijk hip-hop en salsa draaiden. We hebben echt een superavond gehad, geen problemen aan de deur, geen vervelende uitsmijters en erg gelachen om alle gekke mensen die daar los gingen op de dansvloer!
Vantevoren had ik al wat reviews over de club gelezen en daarin stond dat dames vooral moesten oppassen voor vieze oude mannen die tegen je aan willen rijden (BLEGGGH!!) en na een uurtje op de dansvloer was het zover..een klein oud en vooral harig en duister uitziend mannetje schoof steeds dichter in mijn richting. Nou begin ik inmiddels de New York attitude aardig onder de knie te krijgen dus toen ik eenmaal doorhad wat ie van plan was riep Lies: O HELL NO! Nou de boodschap kwam geloof ik wel over want het mannetje wist niet hoe gauw hij naar de andere kant van de dansvloer moest rennen..Linda en ik natuurlijk in een scheur, ach ja, die 3 woorden werkten wel!
De rest van de avond hebben we de vele manieren bewonderd waarop donkere vrouwen hun kont kunt bewegen en hoe hun partners het beste tegen ze aan kunnen schuren voor het optimaalste effect!

Gisteren hebben we lekker een filmpje in de bios gepakt. We zijn naar de film Disturbia geweest, en ook dit uitstapje bleek weer erg entertaining. De film was zo spannend dat de vrouwen om ons heen regelmatig bij hun man op schoot sprongen en kei-hard door de zaal gilden, de film was behoorlijk maar spannend maar zo erg..
Vandaag alweer een activiteit op de planning staan die ik zeker nog wilde doen. Vandaag zijn we naar de gospel-brunch in de beroemde Cotton Club in Harlem geweest. Voor degene die het niet weten, daar hebben echt alle grote soul-artiesten der aarde opgetreden.
De brunch bestond uit een enorm buffet van soul-food, (veel, vet en heerlijk gekruid!) en daarna hebben we een soul-show gekregen, van Amazing Grace tot Happy days, heerlijk hoe die mensen zonder moeite zo'n enorm geluid kunnen produceren..

De komende weken zitten ook bomvol met studie en leuke dingen. Woensdag ga ik weer naar een live-muziek cafe, donderdag ga ik naar een hiphop kerkdienst opgezet door Kurtis Blow en volgend weekend staat het Apollo-theater in Harlem op het programma.
Ik ga ook nog Jesse, een vriend van me, opzoeken in Albany. Dat wordt een treinreis van 2,5 uur heen en 2,5 uur terug maar ook daar heb ik veel zin in want zo ga ik ook nog iets van de country-side van Amerika zien vanuit de trein.
Jullie horen het, ik verveel me hier geen moment, teveel te doen in weinig tijd maar ondertussen verheug ik me ook op mijn terugkomst!

Hoop jullie allemaal snel weer te horen,

Liefs

Lisa

  • 07 Mei 2007 - 06:14

    Marlies Verschuren:

    Je kent mij niet. Ik ben een muziekmaatje van je moeder. Heb genoten van je verslag en je foto's. Prachtig! Maar ook mooi dat het eind nu in zicht komt en je daar ook zin in hebt. Je hebt in 6 maanden voor 6 jaar geleefd. En gestudeerd. Knap als je ook dat nog allemaal netjes kunt afronden.
    Wie weet ontmoeten wij elkaar nog eens.
    Veel plezier nog deze laatste weken!

  • 07 Mei 2007 - 07:04

    Joanne:

    Je bent hard aan het werk en toch ook nog lekker aan het genieten. Way to go, girl!

    Succes met de laatste loodjes en nog veel plezier met sightseeing.

    Liefs Joanne
    PS. ik ben onderweg naar brisbane

  • 07 Mei 2007 - 11:00

    Jolien:

    Liezel, heeerlijk lies en haar knapzak in new york die verhalen van jou zijn echt een geweldige onderbreking voor mijn nerd middagen! Miss ya babe, glad when ur back! KUS

  • 08 Mei 2007 - 14:07

    Tamara:

    moppie wat een geweldige fototjes weer. Ik blijf genieten van alle gebeurtenissen.

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Hallo allemaal en welkom op mijn reisdagboek! Per 5 Januari 2007 vertrek naar de Big Apple, New York om daar een aantal vakken te gaan volgen aan het John Jay College of Criminal Justice. Dit in aanvulling op mijn Criminologie studie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik blijf tot ongeveer eind Juni 2007 in New York, en in de tussentijd zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn interessante en vast ook minder interessante ervaringen in Amerika.. Ik ga jullie allemaal heel erg missen maar ben vastbesloten er een mooie ervaring van te maken daar in the City that never sleeps!Ik hoop dat jullie ook zullen genieten van de avonturen van : LISA AND THE CITY.En laat vooral berichtjes achter, zo blijf ik op de hoogte! Dikke kus Lisa

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 16757

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: