Clubbing, shooting en ook nog leuke dingen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu Clubbing, shooting en ook nog leuke dingen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Lisa Tjon-A-Ten - WaarBenJij.nu

Clubbing, shooting en ook nog leuke dingen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Maart 2007 | Verenigde Staten, New York

Hallo lieve lezers!

Het leven hier wordt nooit saai!De afgelopen weken is er weer zoveel gebeurt dat het hoog tijd werd voor weer een update.

Allereerst heb ik mijn eerste paper voor het vak Deviant behaviour teruggekregen en ik had een B+!Dat staat ongeveer voor 90 uit de 100 punten dus dat was geen slechte score dacht ik zo!
Mijn eerste tentamen inmiddels ook achter de rug voor psychopathology en daar krijg ik deze week de uitslag van, dus dat is nog even spannend.

Naast de studie zijn er nog heel wat andere zaken voorbij gekomen.
Ik zal maar beginnen met het clubben..
Linda en ik hadden wel weer zin om even te dansen en een beetje mensen te kijken en dus besloten maar weer eens het nachtleven van New York in te duiken.
We hadden besloten om naar de PM Lounge in het meatpacking district te gaan.
Geen problemen met binnenkomen dus daar waren we erg blij mee!
Wat meteen opviel was dat de mensen zich hier echt helemaal optutten als ze uitgaan, heel wat anders dan de gewone spijkerbroek en top zoals in Nederland.
Een tijdje nadat we binnen waren begon het feest aardig los te komen en wat schetste mijn verbazing...iedereen stond te roken!Dat is dus absoluut verboden hier in NYC maar niemand werd erop aangesproken. Na dat een tijdje aangezien te hebben bedacht ik dat ik dan ook wel een sigaretje op kon steken, en wat gebeurt er...
Komt een uitsmijter naar me toe die me verteld dat IK niet mag roken en daarvoor naar buiten moet. Aan mijn argument dat de gozer naast me rook in zijn gezicht stond te blazen had deze man geen boodschap.
Lichtelijke irritatie bij mij natuurlijk maar vooruit, ik had geen zin me er kwaad over te maken.
Totdat 10 minuten later diezelfde uitsmijter langs me liep en tegen me aan duwde. Wat schetst mijn verbazing: deze uitsmijter draait zich om en zegt: 'you bumped me, do we have a problem?'
Nou toen zakte mijn broek echt af!Allereerst liep hij tegen mij en ten tweede zeg je dat soort dingen toch niet tegen een meisje!Alsof ik een probleem zou gaan zoeken met een uitsmijter!!!
Heb natuurlijk gezegd dat er geen probleem was maar toen was de stemming dusdanig gezakt dat we niet lang daarna weg zijn gegaan.
De uitsmijters zouden volgens mij degene moeten zijn die voor mijn veiligheid uitkijken en niet zoals deze man een probleem zoeken.
Denk dus ook niet dat ik nog een keer naar deze toko ga..
Snap nog steeds niet helemaal waarom die man reageerde zoals hij deed maar misschien moet ik er verder ook niet overnadenken.
Tot zover het nachtleven van New York..

En dan de shooting: woensdag is de dag waarop Linda en ik lekker koken en wat leuks doen en deze woensdag hadden we het idee om te gaan poolen. Op naar Soho waar een leuk poolcafé zat.
Na ongeveer een uurtje gespeeld te hebben kwamen er enorm veel politiewagens voorbij geraced. En met veel bedoel ik een stuk of 70!!Linda en ik waren er een beetje grapjes over aan het maken want het komt niet vaak voor dat er zoveel wagens op 1 plek afgaan.
En toen kwam het nieuws op de tv in het poolcafé. Er was een shooting geweest waarbij 1 barman, 2 politieagenten en een dader waren doodgeschoten.
Op dat moment was het nog niet duidelijk of er nog meer daders waren. De lucht dus vol helikopters. We hoorden wel dat het dichtbij was geweest maar pas de dag erna kwamen we erachter dat we er 100 m vanaf hadden gezeten.
Normaal gesproken gebeuren deze dingen voornamelijk uptown dus dat was wel even een enge gedachte dat het nu zo dichtbij was.

Gelukkig zijn er ook veel leuke dingen.
Afgelopen zaterdag hebben Linda en ik een verwendagje gedaan voor onszelf, beginnend met een massage.
Bleek Linda dus een lesbienne te hebben als masseuse..Die riep al meteen toen ze ons zag: 'which one is mine?', 'nou ik niet' dacht ik toen!haha!
Eenmaal klaar met de massage liepen Linda en ik richting Canal street en zei Linda: 'hé, deed jou masseuse ook het licht uit en de kaarsjes aan'?. Nou ik pieste zowat in mijn broek van het lachen want dat had mijn masseuse niet gedaan. Maar waarschijnlijk wilde haar masseuse een romantisch sfeertje creëren..
Inmiddels hadden we een aardige honger dus lekker in Little Italy bij de italiaan gegeten en een beetje rondgestruind door CHinatown.
Daarna de metro gepakt naar Times Square om daar een filmpje te pakken. Lekker op z'n Amerikaans met een veel te grote cola, snoepjes en achterover leunende stoelen..Heerlijk!!
Na de film een wandelingetje rond Times Square gemaakt, daar is echt altijd wel wat te zien of te horen.
Linda wilde nog even een bezoekje brengen aan de M&M's winkel..ik werd bijna misselijk toen ik binnenkwam. De foto met al die gekleurde buizen zitten namelijk vol met M&M's en dat was nog niet eens de helft van alle buizen.Voor een M&M's liefhebber is dat vast een walhalla!
Omdat we toch al zo'n Amerikaans dagje hadden vonden we dat we die dan ook maar moesten besluiten met een echte Amerikaanse hamburger, dus zo gezegd, zo gedaan. Een heerlijke burger bij de Roxy op Times Square genuttigd en ook weer erg gelachen om die dikke Amerikaanse vrouwen die zichzelf hardop afvragen of ze nu wel of niet nog een stuk cheesecake moeten nemen nadat ze net de triple-decker burger hebben genuttigd..Tja daar zien wij de humor wel van in natuurlijk!
Lekker getukt daarna en vandaag weer hard aan het werk voor school want ik was eventjes vergeten dat ik nog een opzet voor een paper moest maken..oeps!

Zo, nu is iedereen weer op de hoogte van mijn alles behalve saaie leventje hier.
Het weer is nog steeds niks trouwens, we hebben een paar mooie dagen gehad maar inmiddels heeft het WEER gesneeuwt en liggen de temp. weer rond het vriespunt..Ben me dus aardig aan het verheugen op mijn tripje naar Miami!
Maar eerst nog iets veel leukers: mijn ventje komt!Nog twee weekjes wachten..
Hoop dat alles helemaal oke is bij iedereen, blijven sturen hoor; die berichtjes!

Dikke zoen
Lies

  • 19 Maart 2007 - 10:29

    Jolien:

    Adventure girl!! haha ik dacht bij een 'shooting gelijk aan een videoshoot ofzo! haha kind a differend world! Miss u babe, KUS

  • 21 Maart 2007 - 19:31

    Olga.:

    Misschien dacht de uitsmijter wel dat je undercover was???? Leuke verhalen, echt NY!!!
    groetjes.

  • 03 April 2007 - 11:12

    Olga:

    Ha Lisa,
    Volgens mij heb je het erg gezellig daar in NY. Hou ons op de hoogte van de weersveranderingen want sneeuw, brrr daar moet ik niet aan denken.
    Nog heel veel plezier en knap dat je zo'n goede punten haalt.

  • 10 April 2007 - 13:55

    Mar:

    Hoi Liza ik heb eindelijk weer eens je berichtjes gelezen.Geweldige verhalen ik lees het bijna als een boek vol avonturen!En dat met die leuke foto,s !Geniet maar lekker,maar dat doe je ook.Ik laat niet zo vaak iets van me horen maar denk toch wel best vaak aan je.Het gaat je goed lieverd ,dikke knuffel van Mar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Hallo allemaal en welkom op mijn reisdagboek! Per 5 Januari 2007 vertrek naar de Big Apple, New York om daar een aantal vakken te gaan volgen aan het John Jay College of Criminal Justice. Dit in aanvulling op mijn Criminologie studie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ik blijf tot ongeveer eind Juni 2007 in New York, en in de tussentijd zal ik jullie via deze site op de hoogte houden van mijn interessante en vast ook minder interessante ervaringen in Amerika.. Ik ga jullie allemaal heel erg missen maar ben vastbesloten er een mooie ervaring van te maken daar in the City that never sleeps!Ik hoop dat jullie ook zullen genieten van de avonturen van : LISA AND THE CITY.En laat vooral berichtjes achter, zo blijf ik op de hoogte! Dikke kus Lisa

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 16753

Voorgaande reizen:

05 Januari 2006 - 05 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: